פירות יכולים לרפא סכרת – עודף חלבון יוצר את המחלה הזו

המיתוס הראשון שאני שומעת כאשר אנשים נחשפים לראשונה לארוחת פירות אחת ביום הוא שפירות מלאים בסוכר. זהו מיתוס שתעשיות הבשר והחלב, המדורגות במקום 2 ו-3 בעולם כרווחיות ביותר, הכי רוצות לשמר. שנים הן דוחפות אותנו לאכול מזון מעובד וחלבונים מן החי על-פני שאר חומרי-המזון ובכך מציבות את בריאותינו בסכנה ממשית. נתונים סטטיסטיים שנערכו בארצות מפותחות, הצורכות הכי הרבה מזון מעובד וחלבונים מן החי, מראים שבעוד 20 שנה, 1 מ- 2 אנשים (50%!) יחלו בסרטן. זוהי המגפה הגדולה והנוראית ביותר שפקדה את העולם. רק חזרה לחוקי הטבע ולבסיס התזונתי של האדם תציל אותנו.

כמו שחמצן חיוני לנשימה, סוכר חיוני לתהליך הנשימה התאית. אין פעולה אחת שעושה הגוף מבלי להזדקק לסוכר. אנחנו לא יכולים להזיז אצבע או לחשוב מחשבה אחת קטנה, בלי לשרוף סוכר. סוכר לבן, סוכר-חום, סירופ-תירס, סוכר סלק ועוד, הם אמנם סוכרים, אבל אין הם הצורה האידאלית של סוכר בשבילנו, הם סוכרים מזוקקים. ככל שהסוכר יותר מזוקק, כך יש בו פחות ערך והוא גורם לנזקים רבים יותר. הדרך הנכונה לצרוך סוכר היא לאכול בשלמותו מזון המכיל סוכר. לאכול תמרים, תאנים, בננות בשלות וכיוצא בזה. אלו הם המקורות האידאלים לאספקת סוכר לגוף. מה שנכון לגבי סוכר נכון באותה מידה לגבי גורמי מזון אחרים. תמיד עדיף לאכול פרי או צמח בשלמותו ולא חלקים שהופרדו.

סוכר מזוקק הוא רעל לגוף. בתהליך הייצור הוצאו ממנו המים הטהורים שהיו בו, הסיבים הויטמינים והמינרלים. הוא מרוכז והוא מתפרץ לזרם הדם בצורה מסוכנת ולא מבוקרת וגורמת לרמות סוכר לא יציבות. עליות וירידות קיצוניות ברמת הסוכר בדם היא פתח לאינספור מחלות.

מקור הסוכר שאני מדברת עליו הוא פירות מלאים, שלמים ובשלים. כמעט בלתי אפשרי לאכול יותר מדיי סוכר מפירות בגלל תכולת המים והסיבים שהם מכילים. לעומת זאת, מאוד קל לאכול כמות גדולה של סוכר לבן. בפרוסת עוגה קטנה של איזו קונדיטוריה "יוקרתית", יש יותר סוכר מחצי אבטיח, ואין מה להשוות בכלל את העושר התזונתי שמעניק לנו האבטיח לעומת השדידה האנרגטית שגורמת לנו העוגה.

כמה פעמים אמרו לי לאחרונה, תאכלי איזה פרוסת עוגה טובה או סטייק מדמם ותיהני קצת מהחיים. ואני אומרת, למה לי ליהנות רק "קצת" מהחיים, בעוד שאני יכולה ליהנות מהם בלי סוף? הנאה אמיתית מהחיים חייבת לצעוד יד-ביד עם חוקי הטבע. הטבע נתן לנו ידיים עגולות לאחוז פירות ושיניים של אוכלי-פירות מובהקים. נסו לאכול ארוחת פירות אחת בבוקר ותרגישו את ההבדל, בין ליהנות קצת מהחיים, ובין ליהנות מאוד מהחיים. 

"מבאס להתחיל את היום בלי פירות", אמר לי הבוקר אריק, לפני שהוא יצא עם בר לטיול בפארק. אני מדברת כאן על בן-אדם שעד לאחרונה בקושי נגע בפירות, בפרט כמה מאוד ספציפיים. מרגע שאריק התחיל לאמץ את הרעיון של ארוחת פירות בבוקר, הגוף רוצה עוד מהטוב הזה. ארוחת פירות בבוקר ממלאת את הגוף ברמות אנרגיה שלא הכרנו, מחדדת את החושים, מסייעת בתהליכי ניקוי פסולת מהגוף, וממלאת אותנו אושר. מחקרים מוכיחים שאכילת פירות מגדילה את האושר.

הקפידו (המילה האהובה עלי בבית: "אריק תקפיד לשמור על הסדר בבית אחרי ששטפתי…") לאכול את ארוחת הפירות בצירופים הנכונים, כמו שכתבתי לכם בפוסט הקודם: צירופים נכונים של פירות. שלבו עד  עד 3 סוגי פירות בארוחה, ארוחת מונו-פרי (סוג אחד של פרי) הכי מומלצת לספיגה מושלמת של הרכיבים התזונתיים ולאנשים שסובלים מחוסרים.

לסיכום, הרבה שואלים אותי מה מומלץ להוסיף לתפריט כדי להיות יותר בריאים? לרוב, התשובה שלי היא תחשבו קודם מה הגוף שלכם מבקש להוריד מן התפריט. מי שחושש מסוכר שיפסיק לצרוך סוכר מעובד, מזוקק והכי גרוע סוכרזית. פירות זה לא סוכר, אלא עמודי התווך של תזונת האדם.  

דוגמן הבית
דוגמן הבית

אהבתם את הפוסט הזה? הוא היה שימושי עבורכם? 

שתפו את חבריכם ברשתות החברתיות ! 

אתם יותר ממוזמנים להגיב ולשאול שאלות על הפוסט עצמו (אני תמיד עונה)

רוצים לקבל ממני מגזין בריאות שבועי במייל? לחצו כאן 

כנסו לצפות במתכונים בערוץ היוטיוב:  ויגנבריא דפנה אמון 

♥ דפי ♥