הדרך הבריאה להשתחרר מאוכל מעובד וג'נאק פוד – כל הטיפים השווים!

פוסט זה לא נכתב על מנת להזהיר אתכם בדבר חומרים מזיקים הנמצאים באוכל המעובד שאנו צורכים, הרי רשימת הרעלים מופיעה על גבי כל אריזת מוצר מתועש, אותו אנו מכניסים הביתה ועדיין רוב האנשים ממשיכים או מתקשים להפסיק לצרוך אותם. אני כותבת לכם לא מתוך המאבק להפטר מצריכה של מאכלים מזיקים, אלא מתוך התענוג שיש בחיים בלי ההזדקקות הבלתי פוסקת לאוכל מעובד ומתועש. תחושת החופש, רמת הבריאות, האנרגיה החיונית ושלוות-הנפש רק מתעצמים כשאנו באמת בוחרים במודע מה להכניס לביתנו, וכשאני אומרת בית אני מתכוונת ליקר מכל – גופנו.

אנו נוטים לחשוב שאנחנו בוחרים לאכול אותם, אנחנו מסתובבים עם העגלה בסופר ויש לנו את החופש לקנות מה שבא לנו. האומנם? אני מתבוננת על עצמי במבט לאחור רצה לקנות כל מעדן, גלידה או חטיף שוקולד חדש שיצא. כמה זמן מחיי בזבזתי בהסתובבות במדפים הלא נכונים בסופר-מרקט, מתלבטת שעה איזה דגני-בוקר לקנות, האם לבחור יוגורט בטעם "אפרסק מאוהב" או "תות שובב", שכולם לא-מזינים באותה מידה. היום, אני כבר לא מצליחה להתעלם מהשקר הגדול שמסתתר מאחורי תעשיית המזון המעובד. זה אולי נראה כמו שפע, אבל מהסוג הלא טוב.

ההבדל בין "אוכל מעובד" ל"מזון" הוא ההבדל בין הטבעי למלאכותי. את המזון מגדלים השמש, המים, האדמה והאוויר הצח והתוצאה היא שפע אינסופי של טעמים, צבעים ומרקמים. אין שני אפרסקים שיהיו בדיוק באותו טעם, כמו שאין שני אנשים זהים וזה כל האושר הגדול בחיים. בניגוד לכך, אוכל מעובד "גדל" במפעל  עם תאורה מלאכותית, ומיזוג אוויר. הכול נראה ונטעם בדיוק אותו דבר. כדי לפצות על השעמום מוסיפים המון משפרי טעם מלאכותיים ומזיקים. ככל שנמזער את כמות החומרים שלא באמת מזינים את היקר לנו מכל, הגוף שלנו, נתפקד הרבה יותר טוב. נחוש קלילות נפלאה, ערנות וריכוז, כל חושינו יתחדדו.

המוחות שלנו מופצצים מדי יום במידע המספר לנו ש"קולה" זה "טעם החיים". שלאכול מעדני "יופלה" היא הדרך "ליהנות מהטבע יום-יום", ש"קורנפלקס זה ארוחת בוקר של אלופים". תת-המודע שלנו מעכל בסבלנות את כל המשמעויות הברורות הללו ואחרי זה מאוד קשה להוציא אותם משם.

בבואנו להפטר מהרגלי הצריכה של מוצרים מעובדים, אנו עלולים להיתקל באתגר מאוד גדול. אין הכוונה לייסורי גמילה פיזיים מסוכרים מזוקקים או חומרים רעילים אחרים. אתם תתפלאו כמה הגוף שלכם יודה לכם שנפטרתם מהם. מהר מאוד תגלו שהנשימה שלכם קלה יותר, מצב הרוח מרומם והגוף יותר רגוע. האתגר העיקרי יהיה לשים לב לשטיפת המוח ולהתחיל להתמודד עם הפחד לשחרר אותה.

ניסחתי כמה רעיונות שיכולים לעזור לנו להתמודד עם האתגר החדש:  

הדבר הראשון –  הוא להשיג סדר במחשבות (שליטה במחשבות). נסו להימנע מכל מיני אכסיומות חסרות היגיון באופן כללי ובפרט, הקשורות לאוכל שאנו אוכלים. כל פעם שאתם שומעים דברים בלתי-הגיוניים, נסו לתקן אותם. התיקון לא צריך להיות מוחצן, אלא שקט ופנימי – זה הכיוון הרצוי. התבוננו במחשבות שלכם, האם לאוכל בלי מלח אין טעם? איך היינו רוצים שהמקרר שלנו יראה מבפנים? את מי משרתת תעשיית המזון המתועש?

הדבר השני – להנהיג סדר ועקביות גם במעשים. אם המטרה היא להפסיק לאכול מוצרים מעובדים ומזיקים, צריך, בשלב הראשון, להפסיק להכניס אותם הביתה ובמקומם למלא את הבית בשפע של פירות, ירקות ואגוזים. כל הורה היה רוצה שילידיו יאכלו יותר פירות וירקות ופחות ממתקים וחטיפים – אם כן, הדרך להגיע לשם היא לשמש להם דוגמא ולהיות עקביים איתה, כמה שאפשר.

הדבר השלישי – הוא סובלנות. כלפי אנשים, בע"ח וגם כלפי נסיבות ועובדות. הימנעו מהעברת ביקורת על הבלתי-מושלם. יוצא לי לשמוע אנשים שנמצאים בתהליך מעבר לאורח חיים בריא, משתמשים בלשון דיבור לא נכונה כמו "חטאתי" עם ממתקים, "נפלתי" לצ'יפס וכו'. לשון כזו רק תיקח אותו למטה, נסו להצמיח טובה מן הרעה. בהקשר דומה, נסו לקבל גם את הערותיהם של אנשים בסביבתכם, שלא מכבדים את השאיפה שלכם לחיות בבריאות מיטבית. השתדלו להבין לנפשם ולחפש את המקום בו אתם מסוגלים להזדהות איתם.

הדבר הרביעי – שמרו על ראש פתוח. היו מוכנים לקבל ולבחון השקפות ודעות שונות. אני אף פעם לא אומרת לעצמי: "אני לא מוכנה לשמוע כי זה סותר את ההנחה שבידיי". חפשו גם את המידע שלא הכי קל לשמוע ולקרוא, קראו ספרים, הרשו לעצמכם לשמוע ולהפנים את החסרונות של האוכל המעובד על פני המזון המושלם שהטבע יצר. אפשרו לעצמכם לגדול ולהתפתח.

הדבר החמישיאיזון נפשי. תהליך ההפרדות ממאכלים מעובדים צריך זמן הסתגלות. טבע האדם הוא לא לעבור מניגוד לניגוד. מצאתי שבתחילת הדרך של אורח חיים בריא, ניתן לאמץ תחליפים לממתקים וחטיפים אהובים. אני מכינה גלידות וסורבה נפלאים ומספקים על בסיס פירות בלבד. עוגות מושלמות מפירות ופירות יבשים, ממתקים מאגוזים, אין סוף חטיפים ונשנושים מירקות אגוזים וזרעים. מזונות חיים ומלאים הינם מאוזנים מבחינה אנרגטית בניגוד למאכלים מעובדים ומתועשים שיש להם נטייה לשחק לנו עם מצבי הרוח. שיווי משקל פנימי עוזר לנו להיות מסוגלים להתמודד עם מצבי החיים, בין אם זה אסון וסכנה ובין אם אושר ושמחה.

 נהניתם הפוסט הזה? הוא היה שימושי עבורכם?

שתפו את חבריכם ברשתות החברתיות !

אתם מוזמנים להגיב ולשאול שאלות על הפוסט עצמו

רוצים לקבל ממני מגזין בריאות שבועי למייל? לחצו כאן

כנסו לצפות במתכונים בערוץ היוטיוב:  ויגנבריא דפנה אמון