שמש היא מתכון לבריאות הגיע הזמן להפסיק לחשוש ממנה בשעות הבטוחות

לא לאמין שדבר כזה קרה במציאות, אבל בשנת 1903, רופא דני בשם ד"ר נילס פינסן, זכה בפרס נובל היוקרתי על גילויו, ששהייה בשמש (בשעות מבוקרות) בשילוב תזונה נכונה, משפיעה בצורה הטובה ביותר על ריפוי ממחלות. ההחלמה המושלמת ממחלות בעקבות טיפול שמש, פשוט, שלא עולה אגורה, זכתה בזמנו לכותרות ראשיות. עד שנת 1933 הוכח שאור השמש יכול לשמש טיפול יעיל ל-165 מחלות שונות. אמנם אז התגבר כוחה של תעשיית התרופות והשימוש הרווח של רופאים, בכוח הריפוי של קרני השמש, הופסק כמעט לחלוטין.

בימינו, תושב ממוצע בעיר מערבית מבלה 22 שעות ביממה בתוך מבנים סגורים ורוב הזמן בתאורה מלאכותית. גם ילדים מבלים היום פחות זמן בטבע או בחוץ ונמצאים יותר זמן בבית, בבית-הספר, ליד המחשב ובצפייה בטלוויזיה. בעונת החורף, רוב האוכלוסייה שעובדת בערים אינה רואה כלל אור יום, אלא אם יש בסביבה חלונות.

חשופים ושמחים בשמש, בשעות מבוקרות, ללא קרם "הגנה"!

אם אין שמש אין בריאות!

שימו לב כמה יתרונות יש לחשיפה מבוקרת לאור השמש:

  • מאפשר לגוף להטמיע סידן
  • משפר את תוצאותיהם של בדיקות אק"ג (הפעילות החשמלית של הלב)
  • מוריד לחץ דם ואת דופק הלב במנוחה
  • משפר את תפקוד הלב
  • מוריד כולסטרול (אם יש צורך בכך)
  • מאזן את הסוכר בדם
  • מחזק את השרירים
  • משפר את יכולתו של הדם לשאת חמצן
  • משפר את עמידות העור לדלקות
  • מגביר את סבילותו של האדם למתח ומפחית דיכאון

השמש מפחיתה סיכון לסרטן ב-50% ויותר!

האמת היא שמאז שאנו נחשפים פחות לשמש בגלל קצב החיים המודרני והשימוש במסנני הגנה ומשקפי שמש, יש עלייה חדה במספר המקרים של סרטן העור. ולכן זה סותר את הטענה ששמש גורמת לסרטן.

דווקא באזורים גבוהים ובאזורים קרובים לקו המשווה, שם הקרינה היא הכי גבוהה, יש הכי פחות מקרים של סרטן העור וסרטן בכלל.

השמש איננה מזיקה כלל, אלא אם נחשפים אליה לפרקי זמן ארוכים מדיי, בעיקר בין השעות 10 בבוקר עד 15 אחר הצהריים (בקיץ). חשיפת יתר לשמש גורמת לאנשים להרגיש חום רב מדי ואפילו לסבול מכוויות. כדי להימנע מכך דוחק האינסטינקט הטבעי של הגוף לחפש צל או להתקלח במים קרים. עם קרם שיזוף ומשקפי שמש, לא תרגישו מתי גופכם נחשף די והותר לשמש ולכן יש בהם יותר סכנה מאשר הגנה.

אור השמש, בשילוב עם תזונה נכונה ואורח חיים מאוזן, עדיין מציע את ההגנה הטובה ביותר מפני כל סוגי המחלות. אור השמש מסוגל לא רק לטהר את מי הים עד לעומק של ארבעה מטרים, הוא גם מחטא את העור מפני חיידקים מזיקים.

אנשים רבים, ואני אחת מהם, מתאכזבים על בוא החורף רק בגלל קיצור שעות היום והגעגוע אל השמש. הסיבה לכך טמונה בדחף הטבעי של הגוף לחשוף את עצמו לתכונות המרפא והטיהור שלה.

משתעשעים בשמש
משתעשעים בשמש (או תראו איך בר מאתגר אותי בזמן שאני עובדת על חיזוק השרירים)

קשר השומנים – מה גורם לשמש להיות מסוכנת כל-כך?

אור השמש מועיל מאוד למי שתזונתו מאוזנת בהתאם לדרישות הפרטניות של הגוף (צבע עור למשל) אולם אפילו חשיפה אידיאלית לשמש עלולה להיות מסוכנת לאנשים שצורכים מאכלים יוצרי-חומציות, מעובדים ושומניים, יתר על המידה. אלכוהול, סיגריות, תרופות קונבנציונאליות ויתר חומרים שמדללים מינרלים וויטמינים בגוף, אלו הם שכרוכים בסיכון גבוה עם סרטן. שמנים מזוקקים מכילים המון רדיקליים חופשיים שהופכים להיות ריאקטיביות בחשיפה לאור. מובן שזה לא אומר שיש להמשיך עם ההרגלים הרעים ולהימנע מחשיפה לשמש אלא שיש לנסות לצמצם אותם ולגביר חשיפה לשמש נאותה.

הכללים לחשיפה מרפאת לשמש:

  1. באזורים חמים עדיף להימנע מהשמש בין השעות 10 בבוקר עד 15 אחר-הצהריים, בקיץ. אבל באזורים קרים, אלו דווקא השעות טובות לחשיפה, בכל עונות השנה.
  2. הקפידו לבחור בית או משרד עבודה בו יש מספיק חלונות גדולים ובקשו לשבת על ידם
  3. אכלו את ארוחת הצהריים בחוץ, ואם אפשר בשמש
  4. הימנעו ממריחת קרם הגנה, בייחוד אם אלו הן שעות שהשמש לא חזקה.
  5. האריכו את הטיפול בשמש מדיי יום, עד שתגיעו למצב של 20-30 דקות שמש ביום
  6. הימנו ממכונות ומיטות שיזוף
  7. השיטה העתיקה לבהייה בשמש – יש להתבונן בשמש רק בשעה שאחרי הזריחה או בשעה שלפני השקיעה. עשו זאת למשך 10-20 שניות.

ולסיום ציטוט חביב של אדם שהמתין כמה שעות לטיסה שלו בשדה התעופה של סידני, אוסטרליה: "טיסות רבות נכנסו ויצאו. היה הבדל גדול בהבעות הפנים של אנשים שהגיעו. אלה שבאו מאזורים קרים (ללא הרבה שמש) לא חייכו, לא נראו מאושרים, והסתגרו בתוך עצמם. אנשים שיצאו מהאזורים החמים ומוצפי השמש של אוסטרליה, הקרינו חמימות וידידות, והדבר בלט מאוד בפניהם. מעולם לא שכחתי זאת. כך אתם יכולים לראות מה השמש עושה לבני-אדם" רוג'ר סורוקופט

ובנימה אופטימית זאת, אני הולכת להמשיך לעבוד בחוץ, עם דף ועט ובלי מחשב. עכשיו שקיצרו את היום והשמש אומרת לילה טוב בחמש ועשרים, זה הדבר הנכון ביותר לעשות.

לצורך כתיבת פוסט זה, נעזרתי בספרים: "הבריאות בידיים שלך" מאת אנדריאס מוריץ ו-"חיי האדם" מאת הרברט שלטון.

*** ההרשמה לקורס "בריאות טבעית בקלות והכנת מתכוני רוא-פוד" בעיצומה, לחצו כעת על הקישור וצפו בפרטים המלאים.