התהליך שעברתי לתזונה טבעית

למי שעדיין לא מכיר, שמי דפי אמון, נשואה באושר לאריק ואימא לבר, בן שנה ו-9 חודשים. את אריק הכרתי לפני 6 שנים, כשהייתי במקום הכי נמוך, מבחינת תזונה ובריאות טבעית. הייתי אז נערה בת 23, נהגתי לצאת לבלות כל לילה, עם כל המשתמע מכך, אני זוכרת שישבתי בשיעורים באוניברסיטה בתחושה  שיש לי קצר במח ואני לא מצליחה לקלוט את החומר. הרגלי האכילה ביומיום שלי היו זוועה: הרבה קפה, יוגורטים ופריכיות עם קוטג'. רזיתי מאוד, סבלתי מכאבי-ראש, אולקוס בקיבה, דלקות-גרון, ומחשבה מאוד לא-צלולה. כלפי חוץ נראיתי מצוין אבל זה לא שיקף את מה שעבר עלי בפנים.

אני לפני 6 שנים. החוץ לא שיקף מה שהרגשתי בפנים. צילום: זוהרון

ואז הגיע המשפט ששינה את חיי: "אני מתחיל לחשוב שלפרה יש רגשות, בדיוק כמו לכלב שלי", אמר אריק בתחילת הקשר בינינו, תוך שהוא אוכל מקדונלד'ס. זה היה משפט כל-כך מובן מאליו אבל איכשהו מעולם לא חנכו אותי לחשוב ככה. בתהליך הדרגתי, שנמשך שנתיים, הורדנו מהתפריט את כל הרכיבים מן החי וצפינו בכל סרט קשה לצפייה, החושף את הכאב שבעלי-חיים עוברים בדרך לצלחת שלנו.

האבסורד הוא שדווקא כשעברתי לטבעונות, שנחשבת לתזונה יותר בריאה, התחלתי לדאוג לבריאות שלי. חששתי מחוסרים תזונתיים בעקבות השינוי ורציתי ללמוד איך עושים את זה נכון וטעים. במהרה זה הפך להיות הדבר שהכי עניין אותי בעולם! הייתי יושבת חסרת סבלנות לסיים את העבודה שלי, רק כדי לחקור ולקרוא עוד על בריאות ותזונה טבעית. האמנתי שאפשר לחיות חיים ללא מחלות ובריאות מיטבית והייתי חייבת לגלות איך עושים את זה.

היו לי 2 נקודות מוצא:

1. כל ייצור מעולם החי ניחן בדחף טבעי השומר עליו להמשך קיומו. רעב, הוא דחף כזה. למשפחות שונות של בעלי-חיים יש דחפים למאכלים שונים, למרות שהם היו יכולים לאכול גם דברים אחרים (בזמני רעב ומחסור הם יתפשרו על מזון שלא נועד להם).

2. שמתי לב שכל בעלי-החיים, במצבם הטבעי, אוכלים את מזונם ללא בישול, עיבוד, זיקוק, תוספת חומרים משמרים ויטמינים וכו'. ו..וואלה לא מצאתי שהם סובלים מחוסרים תזונתיים ומחלות כרוניות.

למשל:

images (2)Protein_Gorillaelehorse

החלטתי לעשות על עצמי "ניסוי" ולנסות לאכול במשך 21 יום רק מזונות מלאים במצבם הטבעי וזה כולל: פירות, ירקות, עלים צעירים, אגוזים וחלק מהזרעים, בלי בישול בכלל. אלו הם המזונות היחידים שמערכת העיכול שלנו מסוגלת לעכל היטב, ישירות מן הטבע. בגדול, בבוקר אכלתי הרבה פירות, בצהריים גם כן, ובערב יצרתי דברים משובחים רק מירקות, חסות, אגוזים וזרעים. בגלל שאני באה ממשפחה של בשלנים מעולים היה לי חשוב שה"מעט" הזה (כך חשבתי בתחילת הניסוי) יהיה יפה, סופר-טעים ומגרה, כפי שאני בטוחה שבעלי-חיים בטבע חשים לגבי המזון הטבעי שלהם. אתם מוזמנים לצפות במתכונים שלי, שפורסמו בבלוג של אורי שביט.

אף אחד לא הזהיר אותי מתהליך שחרור הרעלים שאני אעבור ב-3 שבועות האלה. לא שהם היו כל-כך קשים, כמו שלא הייתה לי את התמיכה לזהות שאלה מסימני הניקוי. משהו בפנים עזר לי לא להישבר למרות העייפות, השלשולים והבחילות, סמכתי על חכמת הגוף.

כעבור 48 שעות של ניקוי, בהם נמנעתי גם משימוש בבשמים, סבונים וחומרים לא-טבעיים אחרים (כנסו להרחבה בנושא שימוש בתכשירי טיפוח לא טבעיים) , דבר נפלא קרה לי:

התחלתי לחוש מאוד נוכחת בהווה,

זיק של שמחה הכה בי, ידעתי שהכול בסדר ואין סיבה לדאגה,

חשתי מחוברת לטבע  (כשאין הפרדה איפה אני מסתיימת והיכן מתחילה הסביבה),

שמתי-לב שמערכת העיכול מתחילה להתאזן ולהסתדר כמו שעון,

כאבי המחזור פחתו,

העייפות במהלך היום נעלמה והתחלפה בפרצי אנרגיה וכוח. 

הכי היה מרגש להתעורר, אחרי שבוע ב"ניסוי", ולגלות שמשהו קטן שהפריע לי בגופי, כמעט נעלם. המשהו הזה היה רשת של נימים בולטים, סמוך לעין ימין. ידעתי שהיעלמותו קשורה לתהליך הניקוי שעברתי אבל לא הייתי בטוחה איך. מצאתי את התשובה ברפואה הסינית העתיקה, שמייחסת נימים בולטים סמוך לעין ל…עצירות. ואכן, שנים רבות סבלתי מעצירות כרונית ויעידו על כך כל מי שמכיר אותי היטב. הייתה זו חותמת לכך שכאשר נותנים לגוף את המזון האידאלי עבורו, הוא ידע לרפא את עצמו.

לאחר הניסוי הזה המשכתי לשלב הרבה תזונה טבעונאית, בייחוד פירות, בתפריט הטבעוני העשיר שכבר היה לנו. באופן טבעי התזונה החיה דחקה את הדברים האחרים. היום עיקר התזונה שלי היא חיה, בדיקות הדם מעולות ומתחשק לי לעשות מלא פעילות ספורטיבית, דבר שנראה לי כמו טרחה לפני כן.

כפי שאתם מבינים, השינוי שעברתי היה הדרגתי ונמשך שנים (ועדיין ממשיך). אני לא הייתי מסוגלת להכיל שינוי כזה בבת-אחת. אם היו אומרים לי לפני כמה שנים שאני אפסיק לבשל, מראש לא הייתי נכנסת לקטע הזה של בריאות טבעית, בכנות, הייתי מפחדת שאף אחד לא ירצה להתחתן איתי (כנראה שבאמת לא הצלחתי לקלוט כלום מלימודי מגדר באוניברסיטה).

אם גם אתם מחפשים חיים ללא תרופות ומקסימום בריאות, אפשר להתחיל בצעדים קטנים והדרגתיים ובכל פעם לשאול את עצמינו איך זה גורם לנו להרגיש. אני ממליצה להתחיל עם "ארוחת פירות אחת ביום", הכוונה להמיר את אחת מארוחות היום לארוחת פירות או ארוחה טבעונאית.  בקישור הזה תוכלו לקרוא על כך יותר.

נסו במשך שבוע לאכול לפחות ארוחת פירות אחת (10 דוגמאות בפוסט הזה) ותוכלו להגיב ישירות על הפוסט הזה או שתצרו איתי קשר בקישור הזה

לסיום אני רוצה לתת לכם ♠ טיפים ♠ שעזרו לי בתחילת הדרך: 

1.  הכירו את הוצאת ספרי הבריאות "פוקוס". אני בטוחה שתמצאו שם כמה ספרים שיעניינו אתכם, למשל 'מחקר סין', 'ירוק לחיים', 'לאכול כדי לחיות' ועוד… יש גם את הספר "תזונת האדם ובריאותו" של יצחק בן-אורי (הוצאה עצמאית), אפשר להשיג אותו בקישור הזה

2.  אם אתם משתמשים בפייסבוק הצטרפו לקבוצות תזונה ובריאות טבעית ו- 80/10/10 טבעונית וחיה. יש עוד המון, אתם מוזמנים לגלות בעצמכם.

3.  כבדו את מערכת העיכול שלכם שמתחילה בפה ומסתיימת בחלחולת.

4. התחילו לקרוא את רשימת הרכיבים של כל מוצרי-מזון שאתם קונים הביתה. אם אתם לא מזהים לפחות 3 רכיבים אל תקנו את המוצר.

5. לא חייב הכול יהיה אורגני. הציצו בסרטון הזה, שמציג מתי חייב אורגני ומתי אפשר לוותר

6. מלאו את ביתכם בכמה שיותר פירות וירקות

7. גלו את ערוצי הויטיוב: FullyRawKrisrina ו- Ka Sundance

8. אמרו לעצמכם : אני לא מפחד לדעת את האמת

9. צפו בסרט "מזלגות במקום סכיני ניתוח"

10. הזינו את הילד שנמצא בתוככם בפירות, זה יעשה לו רק טוב.

 

♥ להתראות עד הפעם הבאה ♥

♦ מי מכם שלא מקבל ממני מייל שבועי עם מגזין הבריאות שאני מפרסמת מוזמן לעשות זאת כאן 

♦ כמו כן, שתפו אותי מה אתם חושבים על הפוסט הזה

♦ אם עד היום לא צפיתם בערוץ שלי ביוטיוב, ויגנבריא דפנה אמון, אתם חייבים! (: 

שלכם, דפי