טיפול טבעי לעור הפנים

לא נוגעת בסבון-פנים, ולא מורחת קרמים...
לא נוגעת בסבון-פנים, ולא מורחת קרמים…

בראשית גיל ההתבגרות גם אני חלמתי על ערכת טיפוח לעור הפנים. אזרתי אומץ לבקש מאימי שתקנה לי אחת כזו, אך היא סירבה בטענה שיש לי עור פנים יפה ושאסור לגעת בו. ממורמרת החלטתי על תוכנית פעולה: בשעת אחר-צהריים כשאבי נח במיטה, הגנבתי יד ארוכה לכיסו, שלפתי שטר כסף ויצאתי למבצע – קניית סבון פנים ייעודי לנערה המתבגרת, כמו בפרסומת ב"מעריב לנוער". שבתי הביתה עם האוצר בתוך הקפוצ'ון הישר למקלחת, סיבנתי פני היטב, ניגבתי ולהפתעתי עור הפנים שלי נהיה יבש ולא חיוני. בלית ברירה, מרחתי קרם פנים יוקרתי של אימי וזה גרם לי לגירוד ואדמומיות. מאוכזבת מהתוצאה, מהתחושה הלא-נעימה שהסבון גרם לעור הפנים העדין שלי, ובעיקר מהעובדה שאימי צדקה, נאלצתי להעלים ראיות ולשכוח מהסיפור.

השנים חלפו ללא שום ערכת טיפוח, עור פניי היה ונשאר חלק ובריא. עם הזמן פיתחתי תיאוריה שזה בגלל שאני לא מתעסקת עם סבונים ותכשירים. אני אוטוטו בת 30 ומעולם לא הייתי אצל קוסמטיקאית, רק המחשבה שהיא תעשה ניקוי עמוק לעור הפנים שלי מעוררת בי אימה ותחושת הפקרה של הדבר היקר לי מכל. בעבר, לא היו לי מקורות לבסס את התאוריה שלי, שנשענה על תחושת-בטן ואילו היום אני יכולה לספק לכם הוכחה ששימוש בסבונים (מכל סוג) על עור הפנים העדין, יש בו יותר נזק מתועלת, גם עבור אלו שסובלים מפצעי-בגרות.

על מרבית שטח העור שלנו, ובריכוז גבוה באזור המצח והפנים, מצויות בלוטות חלב (sebaceous gland). תפקידן להפריש נוזל שומני שמגן על העור מפני נזקי הסביבה ואף ממית חיידקים, לא רצויים. ניקוי פנים בעזרת סבון מסיר את שכבת ההגנה הטבעית ומותיר את העור חשוף ופגיע לזיהומים שונים. בניסיון להשיב לעור את ההגנה שנלקחה ממנו, מוסיפים חטא על פשע ומורחים קרם פנים שסונתז במעבדה, אשר מטרתו לחקות את אותו נוזל שומני, שחכמת הגוף ייצרה תוך אבולוציה של מיליוני שנים. רוב הקרמים הידועים לפנים, מתבססים על תוצרי לוואי זולים של תעשיית הנפט ועוברים בדיקות לגילוי סף הרעילות המותר, על חיות מעבדה ):

לרוב, נהגתי להסתיר את העובדה שאני לא משתמשת בסבון-פנים מחשש שיחשבו שזה לא אסתטי ושאני לא נקייה מספיק. למען הסר ספק, אני אוהבת להיות מטופחת ונקייה. אני מאמינה שניקיון מתחיל מבפנים, אם נאכל מספיק פירות, נשתה מים טהורים, נעשה ספורט ונעסוק במקצוע שאנו אוהבים, הגוף יוכל לנקות את עצמו וליצור תאים חדשים, במקסימום יעילות. עור הפנים שיש לי היום הוא לא אותו עור שהיה לי אתמול או לפני 10 שנים, הוא נוצר מחדש בכל רגע חולף ולכן הטענה שעור הפנים שלי לא-נקי, היא מופרכת. הדרך להתנקות מבפנים, והרי טיפ לקראת השנה החדשה, היא להתחיל לשחרר מגופינו רעלים שהגיעו לשם מאכילת מזונות נחותים ומריחת תכשירים לא טבעיים, שנספגים לתוך מערכות הגוף. אתם מוזמנים לקרוא עוד על הרגלי ההיגיינה הטבעית שלי בפוסט שפרסמתי בעבר: למה הפסקתי להשתמש בדאודורנט ליידי ספיד סטיק ואחרים?

אני מכינה אתכן, יש סיכוי, שברגע שיופסק השימוש בסבון-פנים, העור יראה פחות טוב. אבל, זהו שלב הכרחי לריפוי העור ואיזון מחדש של בלוטות החלב. תהליך הריפוי עשוי להמשך בין חודשיים-לשנה ויש לתמוך בו באמצעות תזונה עשירה בפירות ודלה במוצרי-חלב. ריפוי אמיתי דורש סבלנות.

להלן טיפים למתחילים, איך מסתדרים ללא סבון-פנים? 

1. את עור הפנים שוטפים אך ורק עם מים, ואם יש אפשרות אז רצוי מים מטוהרים, בקישור הבא אני מלמדת איך לטהר מים באמצעות פירות. הכי מומלץ לחכות לייבוש טבעי מעודפי המים על הפנים, אך אם אין ברירה ניתן לטפוח קלות עם מגבת פנים נקייה.

2. אל תתפתו למרוח קרמים על עור הפנים, בזמן שהוא נמצא בשיקום מנזקי הסבונים, מקסימום מעט-מאוד שמן קוקוס מכבישה קרה.

3. התחילו לאכול לפחות ארוחת פירות אחת ביום. פירות הינם רכיב מזון בסיסי לאדם אשר מעודד איזון בהפרשות הטבעיות של הגוף. מוזמנים לקרוא איך מתחילים לאכול "ארוחת פירות אחת ביום".

4. מי שמשתמשת באיפור, מומלץ לרכוש איפור שהוא 100% טבעי ומסיס במים. ניתן למצוא ברשתות הטבע בארץ את מוצרי האיפור האורגניים והטבעיים של envy eco ושל  ד"ר האושקה. #איפור מסיס במים חוסך שימוש במסיר איפור, המבוסס על סבון.

5. לגבי שאר חלקי הגוף (כפות ידיים ורגליים, בית-שחי ואזורים אינטימיים), אני משתמשת רק בסדרת הסבונים הטבעיים והמעולים של ד"ר ברונר, שקיימים בכל חנות או סופר-טבע והם אינם יקרים, ביחס לזה שהם מחזיקים מעמד פי-שניים זמן מסבונים אחרים.

6. סמכו על חכמת הגוף שלכם שיודעת בדיוק מה לעשות על-מנת להעניק לכם עור נפלא, חלק ובריא.


אהבתם את הפוסט? הוא היה שימושי עבורכם? אנא הגיבו ושתפו את חבריכם ברשתות החברתיות 

מתעניינים במתכוני בריאות? כנסו לערוץ היוטיוב ויגנבריא דפנה אמון וקבלו השראה למתכוני רו-פוד שמחים וקלים להכנה.

רוצים להצטרף למאות החברים שמקבלים ממני, מדי שבוע, במייל, את מגזין הבריאות האינטרנטי "ויגנבריא"? לחצו כאן 

♥  LOVE  ♥ ,

דפי