מהי בריאות טבעית על-פי לורן לוקמן ותוצאות בדיקות הדם הטבעוניות שלי

כיצד נדע מהי התזונה הטבעית והטובה לנו ביותר? איך נשיג בריאות מושלמת? ואיך תוצאות בדיקות הדם שלי לאחר 7 שנות טבעונות, מבוססת על פירות וירקות וללא תוספים?

במהלך חודש נובמבר הגיע לארץ לורן לוקמן – אחת הדמויות הבולטות בעולם בתחום של ההיגיינה הטבעית – לסבב הרצאות, אירועים וסדנאות. פגשנו את לוקמן לריאיון על מהי התזונה הטבעית ביותר לאדם, מה דעתו על אוכל מבושל, מה עושים כשחולים ולקינוח נתתי ללוקמן לעבור ולבחון את תוצאות בדיקות הדם העדכנוית שלי.

כבר 26 שנה שהוא אוכל רק תזונת רו-פוד עם דגש על פירות וחסות, הוא פעיל מאוד, מנהל את אחד ממרכזי הצומות-כריפוי הגדולים בעולם, יש לו ערוץ יוטיוב עם המון, אבל המון, מידע על כל נושא ושאלה. כאשר נוכחתי באחת הסדנאות שלורן העביר בחוות האיסיים נדהמתי כמה הוא מוכן לתת מעצמו, הוא כמעט ולא הפסיק לדבר ולענות על שאלות של המשתתפים במשך 3 ימים רצופים.

אני בעצמי עוקבת אחריו כבר מספר שנים, ומקבלת המון מידע מהתכנים שלו. נכון, יש לו גישה שהיא לא מתפשרת בנושא בריאות ותזונה. אבל קשה שלא להעריך את ההיגיון שהוא מדבר עליו.

לוקמן מלווה מאות אנשים בתהליך של צום מים ממושך. מדי בוקר הוא והצוות לוקחים מדדים מהמשתתפים ועוקבים בדריכות אחר התקדמותם ומצבם. אנשים שהיו שם מספרים שהם מרגישים תחושה עזה של ביטחון לעבור שם את התהליך. צום-מים זה משהו שאני עדיין לא מרגישה במקום שאני רוצה לעבור תהליך כזה, אולי זה משהו שאנשים עם בעיות כרוניות קשות צריכים לשקול, אפשר לראות כאן את הריאון שערכתי עם רעות דוידיאן, שעברה תהליך כזה.

אחרי שדברנו על תזונה טבעית, רציתי שלוקמן יסתכל על תוצאות בדיקות הדם העדכניוית שלי, ויחווה עליהם את דעתו. זה לא מובן מאליו ופשוט עבורי לחשוף את זה, מרגיש לי מאוד אישי, אבל מקווה שזה למען מטרה טובה. התחלתי עם טבעונות לפני 7-8 שנים ב-3 שנים האחרונות אני אוכלת בעיקר תזנת רו-פוד עשירה בפירות עם שילוב של עלים ירוקים, שקדים ואבוקדו. נגמלתי מקפה, קקאו, סוכר וגלוטן ואלה תוצאות הבדיקות שלי. אני אצין שמעולם לא לקחתי שום תוסף של שום דבר, גם לא B12. אמנם בדיקות דם זה לא מדע מדויק לגמרי ויש בדיקות נוספות שכדאי לעשות אבל זה משהו שאני מקפידה עליו אחת לשנה מאז שעשיתי את השינוי – או יותר נכון משהו שאמא שלי מבקשת ממני לעשות…

אשמח לשמוע תגובות על הריאיון. באהבה!!