בר ממליץ על תפריט שבועי בריא לילדים – פרק ב'

בארוחת שישי, ההורים והדודים שלי שוחחו רק על דבר אחד: התוכנית של מיקי חיימוביץ "מה הילדים שלנו אוכלים?", בה היא בדקה מה מסתתר באוכל לילדים וכמה זה מזעזע. אז החלטתי לנסות לעזור מתוך הידע שלי. אני אמנם רק בן שנתיים, אבל האינסטינקטים בגיל הזה טובים, חוץ מזה, אני כל היום שומע דיבורים על בריאות טבעית.

אז למי שלא יודע, אני טבעוני מבטן ומלידה, אבל לא טבעוני של ג'אנק פוד, אלא טבעוני-פירותי. זאת אומרת שאני אוכל גם אוכל מבושל, אבל 70% מהתזונה היומיומית שלי מבוססת על פירות וירקות חיים.

חושבים שהתזונה שלי משעממת, מסובכת ולא-מאוזנת? זה פשוט שטויות בשייק פירות. יש לי כזה שפע, שמשתנה לפי עונות השנה. אתם מוזמנים להציץ בתפריט שלי.

במיוחד להורים שצפו בתוכנית ופתאום מבינים שיש מלא דברים שרצוי להימנע מהם, כתבתי מה כן רצוי לאכול ואיך נראה תפריט שבועי שלי (בעיקר בריא ומעט שטויות). התפריט מתאים לילדים מגיל שנה וחצי עד 13.

ארוחת בוקר 

בבוקר אני אוכל רק פירות, תמיד, ואני ממליץ לכל האנשים, הילדים והמבוגרים בעולם כולו לאכול ארוחת פירות בבוקר.

דוגמאות לארוחת בוקר בעונת הסתיו-חורף:

שייק פירות, לדוגמא: 

  • 3 בננות ו-3 תמרים (הבננות חייבות להיות עם כתמים שחורים על הקליפה)
  • 3 אגסים בשלים ו-2 בננות
  • 2 תפוחים ו-2 בננות
  • 2 אפרסמונים רכים מאוד (בלי הקליפה) ו-3 אגסים
  • 10 תותים ו-3 אגסים מתוקים

מיצים טבעיים : 

חצי ליטר מיץ תפוזים או קלמנטינות או מיקס (לא מומלץ לפני גיל שנה וחצי)

*תמיד מקפיד על צירופי פירות נכונים, שלא יעשו לי בלאגן בבטן. אתם יכולים לקרוא עוד בנושא בפוסט של אימא : צירופי פירות נכונים.

ככה מתחילים אצלנו את הוים. כל אחד והשייק שלו
ככה מתחילים אצלנו את היום. כל אחד והשייק שלו

ארוחת עשר

בסביבות 9-10 אני מנשנש קצת תמרים או ענבים ואם אני עם אבא אז אני מקבל פרוסת לחם עם חמאת שקדים או חלבה שהוא מכין מטחינה גולמית ותמרים.

ארוחת צהריים 

ב-12 אני אוכל ארוחת הצהריים. היא תמיד מתחילה עם סלט קטן ממלפפון, כרוב, אבוקדו, נבטים, עגבניות שרי בלי מלח ולימון, זה סתם משתלט על הטעם. כל יום אימא מכינה לי שילוב אחר של ירקות לסלט. למנה עיקרית, ואני לא חושב שאי-פעם קרה שקיבלתי יומיים ברצף את אותה ארוחת צהריים, אני מקבל ירקות מבושלים ותוספת של איזה עמילן (רצוי לא לתת עמילנים לפני גיל שנה וחצי, כי הגוף עדיין לא מפריש את האנזים שמפרק עמילן).

דוגמאות לארוחת צהריים:

סלט + קישואים בתנור עם כוסמת

סלט + ערמה של בטטות קלויות

סלט + "צ'יפס" מקישואים ותפוחי-אדמה בתנור

סלט + קוסקוס עם מרק ירקות

סלט + כרובית אפויה בתנור עם טחינה

סלט + תבשיל פתיתים מקמח כוסמין וירקות  

התחלתי לאכול סלט ובטטות לארוחת צהריים אבל אז אימא קלפה מנגו כזה טעים שעזבתי את האוכל שלי והצטרפתי לחגיגה
התחלתי לאכול סלט ובטטות לארוחת צהריים אבל אז אימא קלפה מנגו כזה טעים שעזבתי את האוכל שלי והצטרפתי לחגיגה

אחרי ארוחת הצהריים אני הולך לישון (הייתי מת להמשיך לשחק, אבל אני עוד קטן, אני חייב את השינה שלי)

ארוחת ביניים 

בין 15:00-16:00 אני מקבל עוד ארוחת פירות, קצת יותר קטנה מהבוקר, אבל בדיוק על אותו עקרון. אז לא כתבתי לכם שוב.

בין ארוחת הביניים לארוחת הערב, לא נותנים לי כלום. כן, אני רואה את כל הילדים בגן משחקים עם חטיפים, מודה שאני מקנא, אבל אם אני לא מנשנש שטויות בין לבין, אני טורף את ארוחת הערב כמו גדול.

ארוחת ערב 

בין 18-19 אני אוכל ארוחת ערב. ארוחת הערב, כמו הצהריים, מתחילה עם סלט ירקות קטן, אחרי זה אני מקבל איזה מנה עיקרית שהיא יותר "חלבונית".

דוגמאות לארוחת ערב:

סלט + תבשיל ירקות (תפו"א, גזר, דלעת) אפונה (אני משוגע על אפונים)

סלט + חביתה מקמח חומוס/ קמח עדשים (מערבבים בקערה כוס מים + כוס קמח, מערבבים מתבלים ומכינים בדיוק כמו חביתה רגילה. אפשר ורצוי להוסיף קישוא מגורד/ עשבי תיבול)

סלט + לחם מלא עם חומוס ביתי

סלט + כרובית אפויה עם טחינה גולמית

סלט + תבשיל ירקות ושעועית ירוקה

סלט + לביבות בטטה וסלק עם קמח קינואה (מגרדים בטטה שלמה בתוך קערה, מוסיפים כף גדושה של קמח קינואה וכפית טחינה גולמית, לוחצים את זה טוב עם הידיים ויוצרים לביבות. את הלביבות אופים בתנור.

סלט + בורגר טבעוני

יאממי חביתה מקמח חומוס
יאממי חביתה מקמח חומוס

תודו שלא חשבתם שהתפריט שלי הוא כל-כך עשיר ויש עוד כל-כך הרבה דברים נוספים!  אני אוכל מגוון, פשוט, טעים, זול, והכי חשוב קל להכנה!! אפשר לחיות בלי כל השטויות האלה שאנשים קונים בסופר כמו שניצלים קפואים מוכנים, נקניקיות, כל מיני מעדני חלב. מי צריך את זה בכלל? זה סתם יקר ולא בריא? אם נותנים לי משהו שמכיל רעלים כמו מונוסודיום גלוטומט או חומר משמר, הגוף שלי מיד ידחה את זה החוצה בצורה של נזלת או ליחה. וכפי שראיתם אין כפית אחת של סוכרים מזוקקים בתפריט היומי שלי. הסוכר שאני אוכל הוא רק מפירות שלמים (חחח זה מה שאימא חושבת, היא לא יודעת שכשאני אצל סבתא הם מסליקים לי חתיכת עוגה מושחתת, אבל טבעונית, ברור).

אם אתם רוצים מתכונים נוספים, תכתבו לאימא שלי, היא תענה לכם בכייף. אבל הזדרזו כי עוד שבועיים אנחנו טסים למרכז אמריקה, לחופשת פירות אדירה. אני הולך לשתות שם קוקוסים כמו מים ולהיות מלא בשמש. שמש, אוויר-צח ומנוחה טובה זה חשוב לבריאות, לא פחות מתזונה טבעית. כל ילד חייב להיות בשמש לפחות 20 דקות ביום, בלי קרם הגנה, השמש היא הרופאה הכי טובה בעולם והיא לא לוקחת כסף.

וסלפי קטן לסיום (:
וסלפי קטן לסיום (:

 נשיקות וחיבוקים, בר.