סיפור ההחלמה של רעות מפיברומיאלגיה בזכות הבריאות-הטבעית

 

בגיל 30 עם פיברומיאלגיה, כאבים בכל הגוף, בצקות ברגליים, עייפות וחולשה. תוך כדי שהיא לא עובדת, לא מסוגלת לעמוד על רגליה, נתמכת קצרה ונעזרת באמה שתלביש אותה. רעות דוידיאן, אחרי אינסוף טיפולים, תרופות ואבחנות רפואיות היא מחליטה לנסות כיוון חדש מבחינתה – תזונה טבעונית ורו-פוד.

כעבור כחודש בתזונה הזו – היא החלה להרגיש הטבה במצבה. באחד הימים היא נחשפת לערוץ היוטיוב של לורן לוקמן, אחת הדמויות הבולטות כיום בגישה של הבריאות והיגיינה הטבעית. ללוקמן יש מרכז ריפוי באמצעות צום בקוסטה-ריקה.

img_3213-2

רעות, שעדיין סובלת מכאבים, מחליטה שזוהי התחנה האחרונה מבחינתה. היא לוקחת הלווה מהבנק וקונה כרטיס טיסה לקוסטה-ריקה. במרכז היא עוברת תהליך של 30 ימי צום ומיד לאחר מכן 12 ימי הזנה מדורגים. במהלך הימים הללו היא מקבלת הדרכה מקצועית כיצד לנהוג במהלך הצום, כמה מים לשתות במהלך כל היום. לוקחים לה מדדים מדי יום. רעות, יחד עם שאר הנמצאים במרכז מקבלים גם הדרכות כיצד לנהוג לאחר הצום – מהי התזונה התומכת בתנאים ובצרכים של הגוף. תזונה המבוססת בעיקר על פירות טריים, עונתיים ועסיסיים בשילוב עם עלים ירוקים.

img_6063-copy

רעות, באומץ רב, מתארת בריאיון שערכנו עימה בביקורה בארץ, את התהליך שעברה במהלך כל אותם ימים. הריפוי העמוק שגופה עבר, השחרור הנפשי שהיא חוותה. רצה הגורל ורעות בחרה להישאר לגור בקוסטה-ריקה ולעזור לאנשים נוספים הסובלים ממחלות לרפא את עצמם באמצעות העקרונות של הבריאות הטבעית.

היה לי חשוב להביא את סיפור ההחלמה של רעות מפני שלכל אחד מאיתנו החיים מזמנים ניסיונות קשים ומציבים אתגרים כמעט בלתי אפשריים. עד שאנו מרימים עיניים לשמיים וזועקים "עד מתי?". אל לנו לאבד תקווה. כי מכל מצב אפשר להעלות גבוה. בסוף אנו מבינים שהנפילה הייתה רק תנופה להעצים את עצמינו, לעזור לנו להבריא ולממש את הפוטנציאל הטמון בנו. לחיות את החיים הללו במלואם! להיות יציבים וחזקים פיזית ונפשית ותוך כדי לגעת בעננים.

img_5023-copy-copy-2

הסיפור של רעות וסיפורי החלמה נוספים של אנשים המבריאים באמצעות הבריאות הבעית מעלים שאלה שהיא בקנה מידה חברתי. שאלה הטומנת בחובה פרדוקס – מדוע אנשים מגיעים למקום הטבעי והפשוט דווקא כמוצא אחרון ולאחר שהם אמרו נואש מהרפואה הקונבנציונאלית?

לחצו כ-א-ן לצפייה בריאיון המלא