פשוט להכין חלב שקדים בבית!

כמו כל דבר בחיים, שדורש קצת יותר תשומת לב בפעם הראשונה שעושים אותו ואחרי כמה זמן זה ממש כמו לרכב על אופניים. ככה זה עם חלב השקדים הזה. מתוק, טעים, קל להכין ולא פחות חשוב הוא בריא, עשיר במינרלים נהדר עבורך ועבור ילדיך (כבר מגיל חצי שנה).

אם אתם אוהבים חלב שקדים ויש לכם ילדים בבית, אני ממליצה שתדאגו שתמיד יהיו לכם במקרר שקדים מושרים במים. אגוזים, שקדים וזרעים אוהבים להיות מושרים לפני שאנחנו אוכלים מהם. זה מעניק להם "בוסט" של חיים ומקל על העיכול. טעמם משתפר. כמובן שאני ממליצה לרכוש שקדים איכותיים. אני אוהבת מאוד את השקדים האורגניים שגדלים בעין חרוד. פעם בשנה (בסביבות נובמבר) אני מתארגנת על כמה קילוגרמים, שומרת אותם בקופסאות במקרר ויש לי שקדים איכותיים כל השנה… בגלל שהמקרר שלנו מכיל רק פירות וירקות טריים ומתחלפים, תמיד יש בו עוד מקום לדברים טובים…

הערה קטנה על ההשרייה – זמן ההשרייה המומלץ הוא בין 6-24 שעות. כאשר משרים ליותר מ-12 שעות שימו לב להחליף את המים. אל תתנו לשקדים להיות יותר מדיי זמן בתוך מים שהפכו להיות עכורים.

לגבי כמויות – בגלל שאני מאוד אוהבת טריות ושמירה על מקסימום ערכים תזונתיים, אני אוהבת להכין ולשתות מיידי ולא לחכות. לכן רצוי להכין בכמויות קטנות.. החלב הכי טוב באותו יום! אם אתם רוצים אפשר להכין בבוקר לילדים לארוחת בוקר בתוספת של פירות טריים ועם החלב שנשאר אפשר להשתמש למתכונים אחרים שמכילים חלב.

** לגבי חלב קוקוס – אם יש לכם אפשרות לרכוש קוקוס בשל (קליפתו חומה), אפשר לפצח אותו, לנתק את ה"בשר" באמצעות סכין (בזהירות) ולטחון את הבשר עם שקדים. זה במקום שבבי-קוקוס, שלא תמיד קל להשיג כאלה שהם באיכות טובה.

מתכון:

ל-1 ספל חלב שקדים 330 מ"ל

חופן שקדים מושרים (חופן זו הכמות שאפשר להחזיק בכף יד אחת, בלי שייפולו…

1 כוס מים

3 תמרים (אם אין לכם בלנדר איכותי, רצוי להשרות את התמרים קודם לכן באותם מים בהם תשתמשו להכנת המתכון, זה ירכך אותם מבלי לאבד את המתיקות שלהם)

תמצית וניל איכותית – רשות

שקית בד להכנת חלב (אני רכשתי באמצעות אלי-אקספרס, רשמתי nut-bag בחיפוש…) אבל גם בד חיתול או מסננת צפופה עובדים טוב..

אופן הכנה:

מניחים את כל המרכיבים בבלנדר וטוחנים מספר שניות עד קבלת תערובת אחידה עם סמיכות קלה.

מסננים את החלב באמצעות שקית הבד (מומלץ מעל קערה גדולה שלא ייברח חלב)

שותים ונהנים

לילדים, אפשר להכין שייק בננה-וניל מטריף אם מניחים את החלב שקדים בבלנדר עם כמה קוביות קרח ו1-2 בננות בשלות. יאמי