צ'יפס קייל RAW מתכון מנצח

כל מי שמכיר אותי יודע שחסה זה הלחם שלי. אני כל כך אוהבת חסות שכמעט אין ערב שבו אני לא יאכל לפחות חצי ראש חסה. אם היא קצוצה או קרועה בסלט, או משמשת בתור ה"פיתה" או ה"לאפה" לרטבים ולקציצותץ ה-RAW שאני מכינה. אבל יש עוד עלה ירוק מאוד פופולארי בימינו, שכולם מדברים בשבחו, אבל כשאוכלים אותו כך סתם בלי כלום, הוא לא כל כך נעים בפה. אני מתכוונת לקייל.

מדי פעם הירקן שלנו מביא לנו אותו הביתה והסחורה האורגנית שהוא מגדל היא באמת יוצאת דופן. אפילו את הקייל המריר הוא מצליח להפוך לטעים אבל המרקם עדיין קשה. אז מה עושים? צ'יפס קייל. אמרו שלום לחטיף מושלם שאני אוהבת לפזר מעל הסלט או לדחוף ל"פיתה" (מחסה כמובן) וזה נותן לי בדיוק את הפריכות והקרציות שאני אוהבת. מבלי להרגיש את השומניות והכבדות של צ'יפס רגיל. 

גבירותיי ורבותיי, תנו לי להציג בפניכם צ'יפס קייל RAW במרינדה של טחינה מתובלת. 

את המתכון הזה הכנתי בתוכנית "לבחור נכון" המשודרת בערוץ 10 (אפיק 14) בתאריך 29/12/17

לא רק מיכל צפיר טעמה ואהבה אלא גם דביר בנדק שהתארח בתוכנית באותו בוקר, ניג את הצ'יפס קייל בגבינת לאבנה שקדים גם היא RAW ואהב!

"גבירותיי ורבותיי, תנו לי להציג בפניכם צ'יפס קייל RAW במרינדה של טחינה מתובלת.  "

אני מכינה את המתכון הזה באמצעות מכשיר שנקרא "מייבש-מזון". נכון שיש תועלת עצומה באיכלת פירות וירקות כפי שהם במצבם הטבעי, וזה מה שאני רוב הזמן. אבל בשנתיים האחרונות מצאתי שכייף לי מאוד להעשיר את התפריט שלי ולגוון עם מאכלים מיובשים בחום של כ-46 מעלות, השומר על הערכים התזונתיים. פירות וירקות שיושבו במייבש מזון הינם בעלי ערך תזונתי גבוה וגם ניתן לבחור בכאלה שהם אורגניים, הטריות היא מקסימלית. צ'יפס קייל שיצא בדיוק מהמייבש הוא פריךך וקרנצ'י. הטעמים שיוצאים לפירות וירקות שיובשו במייבש יש עוצמה חזקה ומיוחדת שמתאימה לאירועים מיוחדים וגם התפעול של המייבש הוא ממש בקטנה. ברגע שלומדים ומכירים אותו הוא פותח שפע של רעיונות יצירתיים ואני מאוד אוהבת יצירה. כמעט כמו שאני אוהבת אוכל. אז השילוב אצלי בין יצירה לאוכל הוא ממש השילוב המושלם. 

**את החטיף הזה ניתן להכין גם בתנור, יש המון מתכונים לצ'יפס קייל בתנור בגוגל או ביוטיוב. החסרון מבחינתי, ולכן קצת קשה לי להמליץ על זה כאן הוא שמצפים את הקייל בשמן זית בדכ ואז מכניסים לתנור חם וכידוע שמנים נוטים להתחמצן בחום רב. אבל האופציה קיימת ואני ממש מציעה שכל אחד ואחת יבחרו את המקום הנכון והמדויק ביותר עבורם. שינויים עושים בהדרגה ובקצב האישי. 

מתכון לצ'יפס קייל RAW

מה צריך? 

1 חבילת קייל מסוג גמד-מסולסל

למרינדה

2 עגבניות רגילות

2 עגבניות מיובשות 

2 כפות טחינה

½ כפית כמון

½ כפית פפריקה מתוקה

¼ שן שום (רשות)

אופן ההכנה:

שוטפים את הקייל ומפרידים מהגבעולים הקשים. משאירים את העלים די גדולים ומניחים בקערת ערבוב.

להכנת המרינדה

בבלנדר מניחים את כל מרכיבי המרינדה וטוחנים עד קבלת מרקם חלק. מוזגים מעל הקייל ומעסים היטב את הקייל. מחדירים את הרוטב לכל הסלסולים בקצוות.

הכנה במייבש-מזון: על גבי מגש המייבש מזון מניחים דף סיליקון וסדרים את הקייל אחד על יד השני.

מכניסים את המגש למייבש מזון ומפעילים על טמפרטורה של 45 מעלות למשך כ-8-10 שעות.

זה מוכן כאשר הצ'יפס קריספי ופריך.

הכנה בתנור: מניחים בתנור על חום 150 מעלות למשך 15 דקות.

 

רוצה מייבש מזון כמו שלי? אני יכולה לדאוג לך להנחה משמעותית + משלוח חינם עד הבית + מתנה שווה. מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

Find Health Within You